Når ni era affärsmål med er företagssida på Facebook?

Vi kan hjälpa er att ta fram en företagssida på Facebook med innehåll som skapar värde för era följare

Nå ut till fler kunder

Med företagssida på Facebook hittar du nya kunder, skapar dialog och bygger era kundrelationer

Nyhetsbrev

Ni får tillgång till ett nyhetsbrev att distribuera till era kunder som följer företaget.

Öka trafiken

Ni driver trafik till er hemsida och från hemsidan till er Facebooksida.

Fler funktioner

Ni kan använda fler funktioner än på en ”privat sida”.

Annonsera

Ni kan använda Facebooks kraftfulla annonsverktyg för att nå ut till er exakta målgrupp.

Statistik

Ni får tillgång till statistik om vad era besökare gör på er företagssida.

Företagssida på Facebook

3495:- Ord.pris 4995:-
  • Företagssida på Facebook
  • Samtliga inställningar och publicering
  • Plan med relevant innehåll

Kontakta oss idag

Vi skapar er företagssida på Facebook för 3495:- för att ni ska skapa dialog och vårda era kundrelationer. För mer info välkommen att ringa oss på 0709 24 85 73

Tre viktiga principer för Content Marketing är att:

  • Det är företaget självt som publicerar innehållet.
  • Målgruppen måste uppleva innehållet som värdefullt.
  • Syftet är att generera eller upprätthålla kundrelationer.

Källa: Content marketing värdeskapande marknadskommunikation.Thomas Barregren och Pia Tegborg.

Content marketing kräver m.a.o. långsiktighet och publicering måste ske regelbundet för att skapa långsiktiga kundrelationer.

Ni behöver ha rätt innehåll för att lyckas i sociala medier

Ert innehåll ska göra nytta för era läsare och vara engagerande  för att ni ska få en större publik att vilja dela det vidare i deras nätverk. Lena Leigert visar på i sin bok Innehållsstrategi för sociala medier en temamodell och två slags innehåll som hon kallar basinnehåll och kampanjinnehåll som kan hjälpa er att få fram ett balanserat, omväxlande innehåll som fyller ert syfte att ge det som er publik vill ha och som utgår från vad ert varumärke står för och vad ni vill och behöver säga.

  • Basinnehåll – Majoriteten av företagets uppdateringar, texter, bilder mer eller mindre relaterade till verksamheten. Ex på basinnehåll kan vara branschnyheter, länkar till tidningsartiklar, nyheter om företaget och kundservice.
  • Kampanjinnehåll – Tillfälligt innehåll som avviker från innehållet. Gäller under en begränsad tid. Ex på kampanjinnehåll är tidsbegränsat innehåll, specifika evenemang, kurser, erbjudanden,VIP – kvällar och rekryteringskampanjer. Källa Lena Leigert Innehållsstrategi för sociala medier.

Lena skriver vidare i sin bok att det behövs ett löpande flöde och kontinuerlig kommunikation i sociala medier för att attrahera sin publik, bygga förtroende och skapa intresse. Ett basinnehåll är oftast en förutsättning för att kampanjinnehållet ska fungera. Det löpande flödet bör alltså bestå av en välbalanserad blandning av basinnehåll och kampanjinnehåll.

Vi erbjuder er 20 års erfarenhet och kunskap av traditionell och digital marknadsföring.

Ni får hjälp av Anders Lundstedt som är professionell rådgivare i egna firman Konsultbyrån för Action Marketing. Anders är även utbildad mentor och Google AdWords certifierad och har en lång erfarenhet och kompetens inom såväl traditionella som digitala medier. Anders har varit tidigare marknadschef i ledande företag som Malaco, Aller Media och brinner för att hjälpa er att utveckla er digitala marknadsföring.

KuRS DIGITAL MARKNADSFÖRING

Action Marketing
Action Marketing Bohusgatan 4 302 38 Halmstad 0709248573 info@actionmarketing.se www.actionmarketing.se
Följ oss i sociala medier
Facebooktwitterlinkedinyoutubeinstagram
Om Action Marketing

rådgivning digital marknadsföring

Action Marketing är en digital byrå som bildades 2002 och som erbjuder mindre till medelstora företag, organisationer i södra Sverige rådgivning och kurser inom digitala kanaler och sociala medier. Anders som driver byrån är en mycket uppskattad kurs och rådgivare och har ett stort engagemang för att få sina kunder att lyckas och att se möjligheterna med digital marknadsföring.

Action Marketings mål är att utveckla er digitala marknadsföring på ett kostnadseffektivt sätt för att Ni ska synas bättre, bygga ert varumärke, skapa dialog och få fler lönsamma kunder på nätet.

Anders är utbildad civilekonom med inriktning på marknadsföring och har 20 års erfarenhet av såväl traditionella som digitala medier som tidigare marknadschef på marknadsledande företag som Malaco och Aller Media. Anders är även Google AdWords certifierad och coach för att kunna hjälpa er professionellt.

 

Kontakta oss
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Kostnadsfria föreläsningar i digital marknadsföring

23/8 Så gör du för att nå dina affärsmål med din hemsida (Malmö)

Anders Lundstedt ger dig praktiska tips på hur du kan utveckla din hemsida och hur du får mer och framförallt ”rätt” trafik till din hemsida. Läs mer

 

Prenumerera på bloggen via epost

Ange din e-postadress för att prenumerera på den här bloggen och få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Skräddarsy din digitala kurs på ditt företag

Anpassa kursinnehållet efter dina behov och önskemål

%d bloggare gillar detta: