Ring oss idag på 0709 248573

Social selling i ditt dagliga arbete

Vad är Social selling? Man kan säga att det handlar om att använda sociala medier tillsammans med traditionella säljmetoder. Du använder social selling för att nätverka med dina potentiella kunder. För att du ska bygga ditt varumärke, uppfattas som expert och skapa förtroende inom ditt område behöver du kontinuerligt dela med dig av dina redaktionella artiklar och inlägg som dina potentiella kunder kan kommentera och som du sedan svarar på för att få i gång en dialog och köpprocess.

Vad är Social selling?

8 tips för att hitta fler kunder på nätet med social selling

I tidningen Driva eget nr 8 2014 ger Fredrik Steinholtz följande 8 tips för att sälja mer med hjälp av social selling.

  • Lyssna på andra. Följ kunder, potentiella kunder och konkurrenter i sociala medier.
  • Sälj inte. Dela istället med dig av kunskap som är utbildande och relevant, både ditt eget material och intressanta inlägg från andra personer eller företag.
  • Visa intresse. Gilla och kommentera andras inlägg. Var intresserad.
  • Gå med i Linkedin-grupper. Gå med i intressegrupper och dela kunskap och delta i diskussioner.
    social selling.

Du bygger förtroende och skapar affärsmöjligheter

  • Nätverka. Koppla ihop personer med varandra.
  • Låt det ta tid. Att bygga förtroende och att skapa affärsmöjligheter i sociala medier måste göras varje dag för att ge resultat.
  • Gör något varje dag. Skapa en rutin för att utföra aktiviteter i sociala medier.
  • Schemalägga inlägg. Använd verktyg som Hootsuite, Buffer och Tweetdeck.

 

Vill du veta mer om hur du kan använda social selling i ditt säljarbete kontakta Anders Lundstedt på 0709 248573 eller mejla så berättar jag mer.

Läs mer här om hur du tar fram en strategi för sociala medier


Kommentera

%d bloggare gillar detta: