Hur mår din hemsida?

5 tips för att du ska nå dina mål med hemsidan. Börja med att fundera över vad som är ditt syfte och mål med din hemsida? Hur ser din målgrupp ut?
Vilka är dina besökare? Och hur får du besökarna att göra det du önskar? Tänk på att du idag behöver en hemsida som är snabb, säker, sökoptimerad och anpassad för mobilen. Här får du några tips och en enklare checklista att använda när du ska utveckla din hemsida. Läs mer om våra hemsidor

5 tips för att du ska nå dina mål med hemsidan.

Google premierar en hemsida som är sökoptimerad, snabb och säker. Banta därför ner dina texter, komprimera bilder och filer så får du snabbare laddningstider. Beställ ett SSL certifikat så att din sida är säker och rankas högre av Google. Testa hur snabb din hemsida är. Läs även mer om vårt support och uppdaterings abonnemang

5 tips för att nå målen med hemsidan

Bli synlig på Google med en sökoptimerad hemsida

5 tips för att nå målen med hemsidan. För att synas på Google behöver du ha en sökoptimerad hemsida så att hemsidan blir indexerad av sökmotorerna. Du ska jobba med en en SEO strategi som tar fram dina viktigaste sökord, relevanta länkar och struktur. Läs mer här hur du sökoptimerar din hemsida

5 tips för att nå målen med hemsidan

5 tips för att du ska nå dina mål med hemsidan. Ta fram en Content Marketing strategi

Ta fram ett levande dokument som beskriver dina övergripande mål med hemsidan och vilket innehåll du ska publicera på sidan som är relevant och värdefullt för era besökare. Tillför värde i kundens köpresa.

5 tips för att nå målen med hemsidan

5 tips för att nå målen med hemsidan

Ha delningslänkar för att sprida ditt innehåll på hemsidan

Gör det enkelt för dina besökare att följa ditt företag och att dela ditt innehåll. Ha delningslänkar på samtliga sidor. Öppna en företagssida på sociala medier och börja följa, skriva och dela. Länka dina sidor till hemsidan.

5 tips för att nå målen med hemsidan

Ha en säljande och informativ startsida

Se till att startsidan innehåller hänvisningar och information om alla företagets relevanta delar av er verksamhet och kan fungera som en “löpsedel” för ingång till fördjupning.

Kolla så att följande delar finns på din hemsida

  • Kundnytta. Förklara tydligt nyttan med att använda din tjänst och produkt.
  • Ha en översikt över företagets tjänster och produkter.
  • Ha en “Om oss” sida som berättar vilka ni är, var ni finns och företagets bakgrund.
  • Ta med kundreferenser som skapar förtroende för ditt företag.
Hemsida Action Marketing

0 Comments

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *