fbpx

Annonsera på Facebook och nå er målgrupp

ANNONSERA PÅ FACEBOOK

Nå din exakta målgrupp med annonsering på Facebook

Därför bör du annonsera på Facebook. I dag når dina inlägg på en företagssida bara ett begränsat antal av dina följare. Antalet som ser dina inlägg styrs av Facebooks algoritm utifrån relevans. Facebook prioriterar betalt material före organiskt.Tack vare Facebooks avancerade annonsverktyg Ads Manager kan du rikta din annonsering till din målgrupp på Facebook som visar intresse för vad du erbjuder och nå helt nya personer. Desto mer exakt du kan definiera din målgrupp på Facebook desto mer kan du få ut av din annonsering.

Digital marknadsföringsbyrå Halmstad
74% AV SVENSKARNA FINNS PÅ FACEBOOK

Genom att annonsera på Facebook når du 74 % av alla svenskar finns på Facebook och 37 % dagligen. Du kan nå ut till väldigt många människor och samtidigt rikta in dig till din exakta målgrupp på Facebook.

KOSTNADSEFFEKTIVT

Annonsera på Facebook är billigt jmf. med annan annonsering. Kostnaden baseras på ett auktionssystem liknande Google Ads.

MÄTBART

Det är mätbart och går att styra mot olika lönsamhetsmål. Du bestämmer själv budget och betalar enligt CPC eller CPM.

Vi hjälper ert företag med Facebook annonseringen

Vi kan erbjuda er vårt populära månads abonnemang så att ert företag når ut till såvaä nya som befintliga kunder med annonseringen. Vi hjälper er att hantera och optimera er annonsering utifrån era behov och önskemål.

FaCEBOOK FÖRETAGSSIDA

2995:-

FAST PRIS. ENGÅNGSKOSTNAD.

  • Vi gör samtliga inställningar på ert Facebook konto
  • Vi skapar och publicerar er Facebooksida
  • Vi föreslår en innehållsstrategi
  • Vi utbildar er så att ni själva kan uppdatera sidan
BOKA FACEBOOK FÖRETAGSSIDA

Facebook Ads Manager

För att komma igång att annonsera på Facebook behöver du installera Facebook Ads Manager. Ads Manager är ett annonsverktyg för att skapa annonser, hantera när och var de ska köras och spåra hur kampanjen går. Ads Managers struktur är uppdelat på kampanjnivå, AdSet och annons.

Facebook Ads Manager
Annonsera på facebook

Annonsera på Facebook steg för steg

STEG 1 VÄLJ KAMPANJMÅL 

Målet du väljer för att annonsera på Facebook ska stämma överens med dina övergripande affärsmål. Det kan vara att du vill skapa intresse för ditt varumärke, ge mer information eller uppmuntra till köp beroende på var dina följare är i köpresan.

STEG 2 VÄLJ DIN MÅLGRUPP

Målet du väljer för att annonsera på Facebook ska stämma överens med dina övergripande affärsmål. Det kan vara att du vill skapa intresse för ditt varumärke, ge mer information eller uppmuntra till köp beroende på var dina följare är i köpresan.

STEG 3 VÄLJ BUDGET, BUDSTRATEGI OCH SCHEMA

Du bestämmer själv hur mycket pengar du vill lägga ner per dag eller månad att annonsera på Facebook. Spenderat belopp kommer aldrig överstiga din valda budget. Du har m.a.o. full kontroll på din budget och bestämmer budstrategi CPC (Cost Per Click) eller CPM (Cost Per Mille).

STEG 4 VÄLJ ANNONSFORMAT OCH INNEHÅLL

 På annonsnivå väljer du format, annonsinnehåll som bilder, film, texter och CTA knapp.
Bekräfta och skicka din annons för godkännande och följ din annons hur det går.

Dela