ANNONSERA PÅ FACEBOOK
Nå din exakta målgrupp med annonsering på Facebook
Annonsera på Facebook och du når ut till din målgrupp. I dag når dina inlägg på en företagssida bara ett begränsat antal av dina följare. Antalet som ser dina inlägg styrs av Facebooks algoritm utifrån relevans. Facebook prioriterar betalt material före organiskt.Tack vare Facebooks avancerade annonsverktyg Ads Manager kan du rikta din annonsering till din målgrupp på Facebook som visar intresse för vad du erbjuder och nå helt nya personer. Desto mer exakt du kan definiera din målgrupp på Facebook desto mer kan du få ut av din annonsering.

Vi hjälper ert företag med Facebook annonseringen
Vi kan erbjuda er vårt populära månads abonnemang så att ert företag når ut till såvaä nya som befintliga kunder med annonseringen. Vi hjälper er att hantera och optimera er annonsering utifrån era behov och önskemål.
MÅNADSABONNEMANG ANNONSERING FACEBOOK
3995:-
FAST PRIS. TILLKOMMER GÖR DIN ANNONSBUDGET. KAN SÄGAS UPP NÄR SOM HELST NI ÖNSKAR.
- Vi gör samtliga installationer och inställningar på Facebook
- Vi tar fram er kampanjmålsättning
- Vi väljer målgrupp – Ad Set
- Anpassade målgrupper som retargeting m.m. Ni når såväl befintliga som nya kunder.
- Vi skapar era annonser
- Installation av Facebook pixel
- Ni får skriftlig rapport
FaCEBOOK FÖRETAGSSIDA
2995:-
FAST PRIS. ENGÅNGSKOSTNAD.
- Vi gör samtliga inställningar på ert Facebook konto
- Vi skapar och publicerar er Facebooksida
- Vi föreslår en innehållsstrategi
- Vi utbildar er så att ni själva kan uppdatera sidan
74% AV SVENSKARNA FINNS PÅ FACEBOOK
Genom att annonsera på Facebook når du 74 % av alla svenskar finns på Facebook och 37 % dagligen. Du kan nå ut till väldigt många människor och samtidigt rikta in dig till din exakta målgrupp på Facebook.
KOSTNADSEFFEKTIVT
Annonsera på Facebook är billigt jmf. med annan annonsering. Kostnaden baseras på ett auktionssystem liknande Google Ads.
MÄTBART
Det är mätbart och går att styra mot olika lönsamhetsmål. Du bestämmer själv budget och betalar enligt CPC eller CPM.
Annonsera på Facebook steg för steg
STEG 1 VÄLJ KAMPANJMÅL
Målet du väljer för att annonsera på Facebook ska stämma överens med dina övergripande affärsmål. Det kan vara att du vill skapa intresse för ditt varumärke, ge mer information eller uppmuntra till köp beroende på var dina följare är i köpresan.
STEG 2 VÄLJ DIN MÅLGRUPP
Målet du väljer för att annonsera på Facebook ska stämma överens med dina övergripande affärsmål. Det kan vara att du vill skapa intresse för ditt varumärke, ge mer information eller uppmuntra till köp beroende på var dina följare är i köpresan.
STEG 3 VÄLJ BUDGET, BUDSTRATEGI OCH SCHEMA
Du bestämmer själv hur mycket pengar du vill lägga ner per dag eller månad att annonsera på Facebook. Spenderat belopp kommer aldrig överstiga din valda budget. Du har m.a.o. full kontroll på din budget och bestämmer budstrategi CPC (Cost Per Click) eller CPM (Cost Per Mille).
STEG 4 VÄLJ ANNONSFORMAT OCH INNEHÅLL
På annonsnivå väljer du format, annonsinnehåll som bilder, film, texter och CTA knapp.
Bekräfta och skicka din annons för godkännande och följ din annons hur det går.
Facebook Ads Manager
För att komma igång att annonsera på Facebook behöver du installera Facebook Ads Manager. Ads Manager är ett annonsverktyg för att skapa annonser, hantera när och var de ska köras och spåra hur kampanjen går. Ads Managers struktur är uppdelat på kampanjnivå, AdSet och annons.
Facebook Ads Manager
ONLINE KURS DIGITAL MARKNADSFÖRING FÖR SMÅFÖRETGARE
Ny online kurs i digital marknadsföring
Vår online kurs i digital marknadsföring lär dig att förstå grunderna och se möjligheterna med digital marknadsföring. Du lär dig hur du kan använda de digitala verktygen i ditt företag för att öka synligheten, nå dina mål och syften och få fler lönsamma kunder. Beställ vår online kurs digital marknadsföring till intro pris 695:- (Ord.pris 995:-). Och du kan göra lektion 6 och 8 + test utan att behöva registrera dig. Hoppas att du har stor glädje av våra nya online kurs.
KOM I GÅNG MED KURS




