Annonsera på Google Ads och hitta nya kunder

Få snabbt nya kunder med Google Ads

Annonsera på Google Ads ökar snabbt er synlighet på Google. Ni kan exponera er hemsida i samma ögonblick som en potentiell kund letar efter en produkt eller tjänst som ni kan erbjuda. När någon söker på Google är kunden redan intresserad och letar efter ett företag att kontakta just nu.
Ha en genomtänkt hemsida med tydliga konverteringsmål som ni vill att besökarna ska uppfylla. Driv sedan in rätt besökare till relevanta sidor på hemsidan.

Hjälp med digital marknadsföring

Kom igång med Google Ads

NÅ ERA KUNDER PÅ OLIKA ENHETER

NI kan rikta era annonser till samtliga enheter som era kunder använder som datorer, surfplattor, mobiler eller på en specifik enhet.

NI KAN NÅ RÄTT PERSONER VID RÄTT TILLFÄLLE

Ni kan nå er exakta målgrupp för just de personer som söker efter era produkter och tjänster

NI KAN MÄTA, TESTA OCH UTVÄRDERA ER KAMPANJ

Ni har dygnet runt tillgång till all statistik om er kampanj. Hur många klick ni har fått, kostnad för klick, klick i förhållande till visningar, vilka sökord som matchar besökarnas söktermer etc. Och ni kan när som helst pausa er kampanj om ni så önskar och testa nya annonser och sökord.

Vi hjälper er att hantera och optimera er Google Ads annonsering

Boka vårt populära månadsabonnemang Google Ads annonsering och vi hjälper er att hantera och optimera er annonsering för att hitta nya och befintliga kunder på Google.

Ladda ner info om Googel Ads

MÅNADSABONNEMANG ANNONSERA PÅ GOOGLE ADS

3995:-

  • Vi hanterar och optimerar er annonsering.
  • Vi definierar ert företags marknadsföringsmål.
  • Vi gör alla inställningar och skapar era sök och displayannonser.
  • Kampanj, annonsgrupper, annonser, sökord, budstrategier m.m.
  • Ni får varje månad en rapport och uppföljning.
  • Våra månadsabonnemang kan sägas upp med 1 månads uppsägningstid

MÅNADSABONNEMANG KAN SÄGAS UPP MED EN MÅNDAS UPPSÄGNING

BOKA GOOGLE ADS

Hjälp med digital marknadsföring

Tips för en lyckad annonsering på Google Ads

Välj relevanta sökord och revidera dem allt efter som. Sätt en realistisk budget. Var noga med rubriker och texter i era annonser. Tänk på att era besökare ska komma till er landningssida när hon klickar på annonsen. Använd annonstillägg. Mät och följ upp er kampanj för att se vilka sökord som fungerar och inte fungerar. Använd konverteringsspårning för att mäta köp, ifyllda intresseanmälningar eller annat som leder till avslut på din hemsida. Få fler tips här

Google Ads Remarketing

Få din webbesökare att återvända med remarketing
Hur får du dina besökare att återvända till din webbplats när de inte har konverterat. Genom att placera en remarketing tagg på er webbplats och skapa en annons på Google Ads kan ni få tidigare besökare på er sida att se era annonser när de besöker Googles webbplatser och återvända till er hemsida.

LÄS MER OM REMARKETING

Hur gör man för att öka synligheten på Google?

Antingen jobbar ni långsiktigt med att sökoptimera er hemsida med sökord, struktur och länkar eller så betalar ni för att vara med i en auktion på Google Ads och ha möjlighet att snabbt synas högst upp på Google. Ni kan påverka era kunder under hela deras köpresa. Undersökningar visar att konsumenter gör sökningar såväl både inför och efter köp. Ni bör därför utforma era kampanjer utifrån vilken fas av köpcykeln som era kunder befinner sig i medvetenhet, undersökning jämförelse och köpstadiet.

ADRANK – KVALITETSRESULTAT

De viktigaste faktorerna som påverkar era annonsers kvalitetsresultat är ert bud i auktionen, förväntad klickfrekvens, annonsens relevans och användarens upplevelse av målsidan

VÄLJ ANNONSFORMAT UTIFRÅN ERA KUNDERS KÖPPROCESS

Google Ads erbjuder olika annonsformat som du kan använda beroende på var i köpprocessen er kund är. Vanligast är textannonser som man använder när kunden letar aktivt efter vad du säljer. Visningsannonser väljer du när den potentiella kunden behöver veta mer om ditt företag, tjänster och produkter. Visningsannonserna syns på Googles nätverk av webbplatser och är perfekta för att öka kännedomen. Andra annonsformat är shoppingannonser och videoannonser

ANNONSERA LOKALT ELLER GLOBALT

Ni kan inrikta era annonser för lokala kunder, i valda länder, regioner, städer eller ett angivit avstånd från ert företag.

BESTÄM ERT MÅL MED ANNONSERINGEN

Vad är ert mål med annonseringen? Det kan vara trafik till webbplatsen “Klick” (CPC). Öka varumärkeskännedomen “visningar” (CPM) eller få era kunder att göra avtryck på er hemsida “konverteringar” (CPA).