Annonsera på Linkedin

Vi hjälper ditt företag att målinrikta din annonsering mot yrkespersoner efter jobbtitel, befattning, bransch och mycket mer...

Annonsera på Linkedin är ett väldigt bra sätt att generera leads, öka besöken till din hemsida och att öka kännedomen i din målgrupp. För att du ska komma igång kan vi hjälpa dig att göra samtliga inställningar på Linkedin kampanjhantering. När du ska annonsera på Linkedin hjälper vi dig att ta fram dina marknadsföringsmål, skapar dina exakta målgrupper och gör dina annonser. 

Annonstyper som du kan använda beroende på ditt marknadsföringsmål på Linkedin är sponsrat innehåll, textannonser och sponsrade meddelanden. Mejla oss eller ring 0709248573 så berättar vi mer om hur du kan nå dina specifika yrkesgrupper med annonsering på LinkedIn.

Därför ska du annonsera på LinkedIn:

  • Linkedin är ett socialt nätverk med fokus på arbetslivet, och nätverkande mellan arbetssökande och företag.
  • 29 % av tjänstemän använder Linkedin minst varje vecka.
  • 7 av 10 brukar ta del av inlägg i flödet på LinkedIn.
  • Drygt 1 av 10 marknadsför sitt företag/organisation och lika många brukar skicka direktansökan till utannonserade tjänster.
  • Det är nästan inga skillnader mellan vad kvinnor respektive män gör på Linkedin.

Källa: Svenskarna och sociala medier 2022.

annonsera på linkedin

Annonsera på Linkedin hjälperditt företag att generera leads, öka webbplatstrafiken och att bygga varumärket.

Annonsera på Facebook
Annonsera på LinkedIn

Annonsera på LinkedIn

När du ska annonsera på LinkedIn kan du välja på tre olika annonstyper beroende på vilket marknadsföringsmål du har med kampanjen.

  • Sponsrat innehåll. Då syns din annons i din målgrupps flöde på Linkedin. Annonsformat är enskilda bildannonser, videoannonser, galleriannonser och evenemangsannonser.
  • Textannonser. 
  • Sponsrade meddelanden. Skicka enskilda meddelanden till din målgrupp.

Textannonser

Lägg till en lockande rubrik, beskrivning och en valfri bild på 50 x 50. 

Vi väljer ditt marknadsföringsmål för din annons kampanj på LinkedIn

Fundera först på. Var befinner sig din målgrupp i köpprocessen? I början mitten eller nära ett köpbeslut? Behöver du informera mer om din tjänst eller produkt ”skapa varumärkesmedvetenhet” eller vill du generera trafik till din målsida?Behovsidentifikation, Informationssökning, (Varumärkesmedvetenhet) alternativutvärdering, köp och utvärdering efter köp.(Webbplatsbesök) 

Annonsera på Linkedin
Annonsera på Linkedin

Börja med att bygga din målgrupp genom att söka efter egenskaper som matchar yrkespersonerna du vill nå:

  • Yrkesnivå.
  • Bransch.
  • Företagsnamn etc.
Läs mer om att ta fram en strategi för sociala medier.

 

Målgrupp på Linkedin

Hör bara av dig till oss så hjälper vi ditt företag att annonsera på LinkedIn

Annonsera på Linkedin