butik e-böcker

Visar alla 11 resultat

  • E-bok digital annonsering

    Annonsera på Google Ads och Facebook

    kr179.00 Lägg till i varukorg

    Lär dig annonsera på Google och Facebook och få fler kunder

    Annonsera på Google och Facebook steg för steg är vår nya e-bok som hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook för att hitta fler lönsamma kunder. Kanske ska du starta eget eller är småföretagare och vill komma igång att annonsera med hjälp av de mera avancerade digitala annonsverktygen som Google Ads och Facebook Ads Manager. Då kan vår nya e-bok hjälpa dig steg för steg att förstå hur du ska göra för att hitta din exakta målgrupp och fler lönsamma kunder.

    • Boken förklarar hur Google Ads struktur är uppbyggd och hur du skapar din annonskampanj utifrån olika marknadsföringsmål.
    • Google Ads är en annonsauktion och annonsrankningen är en kombination av budbeloppet, annonsens relevans, målsidans kvalitet och förväntade effekten av tillägg och andra annonsformat.
    • Du lär dig mer om annonsgrupper och hur du hittar dina sökord och att skriva bra annonstexter.
    • Boken förklarar även hur du enkelt utifrån statistik kan analysera din annonskampanj. Med ökad kunskap om Google Ads kan du sänka dina annonskostnader och öka avkastningen på annonsinvesteringen över tid.
    • Förutom att annonsera på Google steg för steg tar boken även upp hur du kan annonsera på Facebooks avancerade annonsverktyg Ads Manager för att hitta din exakta målgrupp.
    • I dag når dina inlägg på en Facebooksida bara ett begränsat antal av dina följare. Antalet som ser dina inlägg styrs av Facebooks algoritm utifrån relevans därför behöver du annonsera för att nå ut till flera potentiella kunder.
    • Boken förklarar på samma sätt som att annonsera på Google Ads hur du annonserar på Facebook steg för steg.
    • Hur du väljer din målsättning för kampanjen och hur du når rätt personer med Facebooks olika målgrupper.
    • Du får tips om hur du utformar en bra annonstext och hur du kan mäta och följa upp din annonskampanj.

     

     

  • E-bok digital marknadsföring

    Bok Allt du behöver veta om digital marknadsföring

    kr189.00 Lägg till i varukorg

    Allt du behöver veta om digital marknadsföring är en praktisk e-bok i digital marknadsföring för dig som företagare. Här hittar du allt om digital marknadsföring steg för steg för att komma igång eller utveckla ditt företags digitala marknadsföring. Provläs

    • Du får tips om hur du når dina mål och syften med hemsidan.
    • Du lär dig hur man ökar synligheten på Google så att dina produkter och tjänster syns vid sökningar.
    • Hur man annonserar på Google Ads och Facebook steg för steg.
    • Och att ta fram en strategi för ditt företags närvaro på sociala medier och mycket mycket mer.

    E-bok i digital marknadsföring Allt du behöver veta om digital marknadsföring är skriven av Anders Lundstedt som idag driver egna byrån Action Marketing. Anders har en lång erfarenhet av såväl traditionella som digitala medier som marknadschef i marknadsledande företag som Malaco och Aller Media. Anders är idag själv egenföretagare och har de senaste fem åren lärt sig digital marknadsföring från grunden för att marknadsföra sitt företag. I dag håller Anders kurser och föreläsningar för att hjälpa andra företag att också se möjligheterna med digitala kanaler och sociala medier.

    E- bok ”Allt du behöver veta om digital marknadsföring” är på c:a 135 sidor och finns att köpa och ladda ned som pdf och e-pub format.

     

     

  • E-bok digital marknadsföring

    Bok handlingsplan för digital marknadsföring

    kr169.00 Lägg till i varukorg

    Så får du fler lönsamma kunder

    Vår e-bok handlingsplan för digital marknadsföring som pdf på c:a 20 sidor består av strategimallar, modeller och tips och hjälper dig som småföretagare att få struktur och komma igång att utveckla ditt företags digitala marknadsföring, få ett levande dokument och en struktur gällande företagets digitala marknadsföring.

    • Målet med en digital marknadsföringsstrategi är att skapa värde för dina kunder.
    • Fundera på vad som är viktigt för dina kunder?
    • Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder?
    Hur fungerar e-bok handlingsplan för digital marknadsföring?

    Hur gör man?

    • Efter det att du har svarat på våra frågor om digitala kanaler och sociala medier skapar du en handlingsplan för ditt företag.
    • Utgå därför från ditt varumärke. Vad gör ditt företag unikt jmf. med dina konkurrenter?
    • Hur vill du att det ska märkas i sociala medier?
    • Ställ dig därför först frågan vad är ditt syfte och mål med din digitala marknadsföring?

    Handlingsplan digital marknadsföring ska hjälpa dig sedan att definiera dina målgrupper och hur du ska nå kunderna i valda kanaler på nätet. Desto mer exakt du kan definiera målgruppen desto mer kan du få ut av dina digitala insatser.

    E-boken består av praktiska mallar, tips och övningar.

    Lycka till med att utveckla ditt företags digital kanaler och sociala medier!

  • E-bok marknadsplan

    Bok marknadsplan med strategimallar, köp nu.

    Det ursprungliga priset var: kr199.00.Det nuvarande priset är: kr169.00. Lägg till i varukorg

    Vill du få fler lönsamma kunder?

    Bok marknadsplan med strategimallar steg för steg innehåller 30 sidor med praktiska marknadsplansmallar, modeller och övningar som du kan ladda ner som pdf:er efter betalning. Våra marknadsplansmallar hjälper dig och ditt företag att på ett enkelt sätt komma igång med en marknadsplansprocess för att utveckla dina kunder och marknader. 2:a upplagan 2024-04-01 ute nu!

    Här hittar du modeller, tips och frågor att svara på. På så vis skapar du din egen marknadsplan för ditt företag. En marknadsplan behöver inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med marknadsplansprocessen. Med andra ord att din marknadsplan inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du använder aktivt i ditt dagliga arbete.

     

    Med en marknadsplan får du en bra överblick över företagets marknadsmöjligheter och aktiviteter.

    En marknadsplan ger dig svaren på.

    • Hur ser ditt nuläge ut?
    • Vart vill du med ditt företag?
    • Och hur kommer du dit?

    Artikel 552020: Marknadsplan steg för steg är på 30 sidor och innehåller pdf mallar, strategier och tips för din nulägesanalys, positionering, strategiinriktning, handlingsplan, aktivitetsplan, kommunikationsplan till uppföljning och analys.
    Format: E-bok som pdf.
    Pris: 169:- exkl.moms.
    Författare: Civ. ek. och tidigare marknadschef Anders Lundstedt.
    Förlag: Action Marketing Förlag.

    Vi vill med marknadsplan med strategimallar steg för steg hjälpa dig att på ett enkelt sätt ska komma i gång med din marknadsplanering för ditt företag. Genom att svara på frågorna i följande marknadsplan och strategimallar kan du själv komma igång med din marknadsplanering och skapa ett levande dokument att använda för att utveckla ditt företags marknader och kunder.

    Jag rekommenderar dig för att lyckas med din marknadsplanering att återvända till ditt dokument ett par ggr om året för att stämma av hur du har nått dina uppsatta mål.

     

  • E-bok kommunikationsplan

    Bok marknadsplan och kommunikationsplan

    kr189.00 Lägg till i varukorg

    Så gör du en marknadsplan & kommunikationsplan steg för steg. 2:a upplagan 2024

    Vår nya e-bok marknadsplan och kommunikationsplan består av 30 sidor med frågor att besvara, strategimodeller och tips att använda för att ta fram ditt företags marknadsplan steg för steg. Strategimallarna passar för dig  som vill få struktur och komma igång med att utveckla ditt företags produkter och marknader samt effektivisera kommunikationen för din målgrupp.

    En marknadsplan ska ge dig svar på:

    Hur ser ditt nuläge ut?
    Hur ser ditt drömläge ut?
    Hur kan du göra för att komma dit?
    Med en marknadsplan får du ett levande dokument att utveckla ditt företag.

    Vad innehåller en marknadsplan?

    En marknadsplan kan omfatta en produkt/tjänst, produktgrupp eller ett marknadssegment.
    Oftast är en marknadsplan ettårig och ingår kanske i en större strategisk 3 års plan.
    En marknadsplan behöver inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med processen. Och att planerna inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du använder aktivt i ditt dagliga arbete.

    Våra marknadsmallar hjälper dig:

    • Först av allt ger våra pdf:mallar marknadsplan och kommunikationsplan dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    • Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.
    • Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en process. På så vis får du ett levande dokument för ditt företag att utveckla dina befintliga, nya marknader, kunder och hur du ska kommunicera ut ditt budskap.

    En väl dokumenterad marknadsplan kommer att kunna ge dig svar på.

    Var befinner sig ditt företag idag? Problem och möjligheter? Hur ser ditt erbjudande ut? Är ditt värdeerbjudande rätt? Har du rätt prisnivå? Vart vill du? Vilka är dina mål på kort och lång sikt? På vilket sätt kan du planera och prioritera dina aktiviteter för att nå uppsatta mål? Finns det en handlingsplan? Som ett resultat ger dig svar på:  Vad? Hur? När? Varför? Klart när? Kostnad? Vilken är din marknadsföringsmix dvs. dina unika konkurrensmedel på marknaden och mycket mer.

    Boken marknadsplan och kommunikationsplan består av 30 sidor med frågor att besvara om ditt företag och olika strategimodeller att använda för att ta fram din strategiplan.  E-boken är skriven av Anders Lundstedt som har en lång erfarenhet av marknadsplans arbete som marknadschef i företag som Cloetta, Aller Media och Almedahls.

    Tack för en bra bok! Boken med mallar, modeller och övningar har hjälpt oss att komma igång med vår marknadsplansprocess på ett enkelt sätt. Nu har vi fått struktur och ett levande dokument för att utveckla våra tjänster. Jag rekommenderar varmt fler att beställa boken ”Marknadsplan & Kommunikationsplan”.

    Christer Lindstedt
    Senior Consultant
    Parabellum CyberSecurity

  • E-bok hemsidor

    Bok nå målen med hemsidan, beställ nu

    kr169.00 Lägg till i varukorg

    E- bok Så når du dina mål och syften med din hemsida

    Handlingsplan för din hemsida är en e-bok som pdf på c:a 30 sidor med modeller, tips, strategier och övningar för att hjälpa dig att utveckla din hemsida så att du kan nå dina mål och syften.

    • Vi erbjuder dig en checklista på vad du ska tänka på med din hemsida för att steg för steg gå igenom en konverteringsprocess från start till mål.
    • En hemsida blir aldrig färdig utan innehållet måste hela tiden uppdateras för att du ska vara sökbar på Google.
    • Vi förklarar vilka som är de viktigaste faktorerna för att du ska sökoptimera din hemsida så att du kommer högt upp på Google när dina leads söker på just dina viktigaste produkter och tjänster.
    • Du får också lära dig grunderna i att skapa en hemsida i världens mest använda publiceringsverktyg WordPress.
    Vi erbjuder även e-böcker inom andra områden inom marknadsföring

    Med Action Marketings bok nå målen med hemsidan får du modeller, tips, övningar och frågor. Genom att svara på frågorna får du en handlingsplan för ditt företag. Förutom bok om hemsida har vi även populära böcker inom de olika marknadsföringsområden. Vi erbjuder böcker om sociala medier, annonsering, marknadsplan, kommunikationsplan, digital marknadsföring m.m. Våra strategimallar som pdf på c:a 30 sidor uppdateras kontinuerligt för att alltid vara ”up to date”. Bok nå målen med hemsidan är skriven av civ.ek Anders Lundstedt. Anders har en lång erfarenhet inom såväl traditionell som digital marknadsföring som marknadschef företag som Cloetta, Aller Media och Almedahls.

     

  • E-bok sociala medier

    Bok strategiplan för sociala medier och hemsida

    kr179.00 Lägg till i varukorg

    Nå dina mål och syften med sociala medier och hemsida

    E-bok ”Strategiplan för sociala medier och hemsida” hjälper dig som småföretagare att få fler lönsamma kunder med engagerande innehåll. Boken består av strategi mallar som pdf:er med modeller, tips och övningar som passar dig som ska starta eget eller har ett mindre företag men kanske saknar marknadsföringskompetensen i organisationen idag. Med strategiplan för sociala medier och hemsida kommer du enkelt igång med en marknadsföringsprocess och får ett levande dokument som inte bara hamnar i en pärm i bokhyllan utan något att återkomma till och följa upp för att utveckla ditt företags digitala marknadsföring.

    • Strategimallarna hjälper dig ta fram en strategi för dina digitala kanaler & sociala medier.
    • Nå dina mål och syften med sociala medier.
    • Öka trafiken till din hemsida och få besökarna att konvertera dvs. göra det du önskar att de ska göra.
    • Öka synligheten på Google så att ditt företag syns vid sökningar på dina viktigaste sökord.

     

    Jag som har skrivit boken ”Strategiplan för sociala medier och hemsida” heter Anders Lundstedt och har en bakgrund som marknadschef på företag som Cloetta, Aller Media, Almedahls m.fl.
    Jag har alltid jobbat med marknadsföring och försäljning men när jag själv startade min firma Action Marketing för fem år sedan 
    upplevde jag att det inte fanns några riktigt bra praktiska böcker eller mallar att använda sig av inom digital marknadsföring för småföretagare. Visst kan man ”googla” runt men vad jag saknade var att samlat på ett ställe finna olika praktiska marknadsföringsmallar för att skapa min egen marknadsföringsplan.

    Därför började jag att publicera mina olika praktiska e-böcker som kan hjälpa dig som företagare att komma igång att göra en marknadsföring och handlingsplan för digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder. 

  • E-bok digital marknadsföring

    E-bok Allt om digital marknadsföring för dig som småföretagare

    kr189.00 Lägg till i varukorg

    E-bok Allt om digital marknadsföring för dig som småföretagare eller som ska starta eget hjälper dig att förstå hur du kan använda digitala kanaler & sociala medier för att marknadsföra ditt företag och få fler lönsamma kunder.

    Innehåll Allt om digital marknadsföring för småföretagare och starta eget:

    • Inledning. Varför denna e-bok?

    • Hur tar jag fram en strategi för digital marknadsföring?

    • Så tar du fram en strategi för sociala medier.

    • Hur gör jag så att mina produkter och tjänster kan synas på Google vid sökningar?

    • Hur snabb är min hemsida?

    • Hur kommer jag igång med min hemsida? Vad ska jag tänka på?

    • Checklista för att utveckla min hemsida.

    • Hur gör jag för att komma igång att annonsera på Facebook Ads Manager?

    • 10 tips för att lyckas med min Facebook annonsering.

    • Google MyBusiness för ditt företag.

    • Vad menas med en innehållsstrategi?

    • Varför ska jag använda nyhetsbrev i marknadsföringen?

    • Hur gör jag för att komma igång med Google Ads?

  • E-bok digital marknadsföring

    Lär dig grunderna i digital marknadsföring E-bok

    kr219.00 Lägg till i varukorg

    INNEHÅLL NY E-BOK LÄR DIG GRUNDERNA I DIGITAL MARKNADSFÖRING:

    • Så lyckas du med digitala kanaler & sociala medier.

    • Kom i gång med en kommunikationsplan.

    • Sociala medier. Så tar du fram en strategi i 5 steg.

    • Annonsera på sociala medier. • Så når du dina mål och syfte med hemsidan.

    • SEO – Sökoptimering. Bli sökbar på dina viktigaste sökord/termer.

    • Google Ads. Annonsera för att snabbt nå dina kunder.

    • Nyhetsbrev. Håll dina lojala kunder löpande informerade.

    • Bilagor.

  • E-bok digital marknadsföring

    Så får du fler kunder med digital marknadsföring

    kr179.00 Lägg till i varukorg

    Digital marknadsföring handlar om att skapa värde för dina kunder. Fundera därför på vad som är viktigt för dina kunder? Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder. Idag är kundens köpprocess betydligt längre än någonsin. Därför behöver du för att nå din potentiella kund veta var hon befinner sig.

    E- bok ”Så får du fler kunder med digital marknadsföring” är en praktisk e-bok som hjälper dig som småföretagare att förstå och se möjligheterna med digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder. E-boken finns som pdf på 78 sidor och nu till intropris.

    Innehåll:

    • Därför ska du använda digital marknadsföring i ditt företag.
    • Så tar du fram en strategi för sociala medier steg för steg.
    • Lär dig annonsera på Facebook Ads Manager för att nå dina målgrupper.
    • Så når du dina mål och syften med din hemsida
    • Så kommer du igång med en webshop för att sälja dina produkter.
    • Så ökar du din synlighet på Google med sökoptimering.
    • Så annonserar du på Google Ads för att få nya kunder.

  • E-bok kommunikationsplan

    Så gör du en kommunikationsplan

    kr169.00 Lägg till i varukorg

    SÅ GÖR DU EN KOMMUNIKATIONSPLAN  STEG FÖR STEG

    Med vår praktiska e-bok med mallar kommer du igång med processen för att bättre nå dina mål och syften med kommunikationen.

    Varför en kommunikationsplan?

    • Planen är ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    • Planen ska ge svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.

    De olika stegen som du ska arbeta med för att komma igång med kommunikationsprocessen är nulägesanalys, syfte, strategi, målgrupp, budskap, mediaval, aktivitetsplan och slutligen mål och uppföljning. Syftet med kommunikationsplanen är att i första hand användas för digital marknadsföring men de olika stegen kan även tillämpas för andra former av kommunikationsplaner. Med våra strategimallar gör du en kommunikationsplan steg för steg. Först av allt ger mallar marknadsplan och kommunikationsplan dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp. Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det. Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en process. På så vis får du ett levande dokument för ditt företag att utveckla dina befintliga, nya marknader, kunder och hur du ska kommunicera ut ditt budskap.

    Tack för en bra bok! Boken med mallar, modeller och övningar har hjälpt oss att komma igång med vår marknadsplansprocess på ett enkelt sätt. Nu har vi fått struktur och ett levande dokument för att utveckla våra tjänster. Jag rekommenderar varmt fler att beställa boken “Kommunikationsplan för digital marknadsföring”.

    Christer Lindstedt
    Senior Consultant
    Parabellum CyberSecurity