Digital marknadsföringsstrategi

Visar alla 5 resultat

  • E-bok digital marknadsföring

    Bok handlingsplan för digital marknadsföring

    kr169.00 Lägg till i varukorg

    Så får du fler lönsamma kunder

    Vår e-bok handlingsplan för digital marknadsföring som pdf på c:a 20 sidor består av strategimallar, modeller och tips och hjälper dig som småföretagare att få struktur och komma igång att utveckla ditt företags digitala marknadsföring, få ett levande dokument och en struktur gällande företagets digitala marknadsföring.

    • Målet med en digital marknadsföringsstrategi är att skapa värde för dina kunder.
    • Fundera på vad som är viktigt för dina kunder?
    • Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder?
    Hur fungerar e-bok handlingsplan för digital marknadsföring?

    Hur gör man?

    • Efter det att du har svarat på våra frågor om digitala kanaler och sociala medier skapar du en handlingsplan för ditt företag.
    • Utgå därför från ditt varumärke. Vad gör ditt företag unikt jmf. med dina konkurrenter?
    • Hur vill du att det ska märkas i sociala medier?
    • Ställ dig därför först frågan vad är ditt syfte och mål med din digitala marknadsföring?

    Handlingsplan digital marknadsföring ska hjälpa dig sedan att definiera dina målgrupper och hur du ska nå kunderna i valda kanaler på nätet. Desto mer exakt du kan definiera målgruppen desto mer kan du få ut av dina digitala insatser.

    E-boken består av praktiska mallar, tips och övningar.

    Lycka till med att utveckla ditt företags digital kanaler och sociala medier!

  • E-bok sociala medier

    Bok strategiplan för sociala medier och hemsida

    kr179.00 Lägg till i varukorg

    Nå dina mål och syften med sociala medier och hemsida

    E-bok ”Strategiplan för sociala medier och hemsida” hjälper dig som småföretagare att få fler lönsamma kunder med engagerande innehåll. Boken består av strategi mallar som pdf:er med modeller, tips och övningar som passar dig som ska starta eget eller har ett mindre företag men kanske saknar marknadsföringskompetensen i organisationen idag. Med strategiplan för sociala medier och hemsida kommer du enkelt igång med en marknadsföringsprocess och får ett levande dokument som inte bara hamnar i en pärm i bokhyllan utan något att återkomma till och följa upp för att utveckla ditt företags digitala marknadsföring.

    • Strategimallarna hjälper dig ta fram en strategi för dina digitala kanaler & sociala medier.
    • Nå dina mål och syften med sociala medier.
    • Öka trafiken till din hemsida och få besökarna att konvertera dvs. göra det du önskar att de ska göra.
    • Öka synligheten på Google så att ditt företag syns vid sökningar på dina viktigaste sökord.

     

    Jag som har skrivit boken ”Strategiplan för sociala medier och hemsida” heter Anders Lundstedt och har en bakgrund som marknadschef på företag som Cloetta, Aller Media, Almedahls m.fl.
    Jag har alltid jobbat med marknadsföring och försäljning men när jag själv startade min firma Action Marketing för fem år sedan 
    upplevde jag att det inte fanns några riktigt bra praktiska böcker eller mallar att använda sig av inom digital marknadsföring för småföretagare. Visst kan man ”googla” runt men vad jag saknade var att samlat på ett ställe finna olika praktiska marknadsföringsmallar för att skapa min egen marknadsföringsplan.

    Därför började jag att publicera mina olika praktiska e-böcker som kan hjälpa dig som företagare att komma igång att göra en marknadsföring och handlingsplan för digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder. 

  • E-bok digital marknadsföring

    E-bok Allt om digital marknadsföring för dig som småföretagare

    kr189.00 Lägg till i varukorg

    E-bok Allt om digital marknadsföring för dig som småföretagare eller som ska starta eget hjälper dig att förstå hur du kan använda digitala kanaler & sociala medier för att marknadsföra ditt företag och få fler lönsamma kunder.

    Innehåll Allt om digital marknadsföring för småföretagare och starta eget:

    • Inledning. Varför denna e-bok?

    • Hur tar jag fram en strategi för digital marknadsföring?

    • Så tar du fram en strategi för sociala medier.

    • Hur gör jag så att mina produkter och tjänster kan synas på Google vid sökningar?

    • Hur snabb är min hemsida?

    • Hur kommer jag igång med min hemsida? Vad ska jag tänka på?

    • Checklista för att utveckla min hemsida.

    • Hur gör jag för att komma igång att annonsera på Facebook Ads Manager?

    • 10 tips för att lyckas med min Facebook annonsering.

    • Google MyBusiness för ditt företag.

    • Vad menas med en innehållsstrategi?

    • Varför ska jag använda nyhetsbrev i marknadsföringen?

    • Hur gör jag för att komma igång med Google Ads?

  • E-bok digital marknadsföring

    Lär dig grunderna i digital marknadsföring E-bok

    kr219.00 Lägg till i varukorg

    INNEHÅLL NY E-BOK LÄR DIG GRUNDERNA I DIGITAL MARKNADSFÖRING:

    • Så lyckas du med digitala kanaler & sociala medier.

    • Kom i gång med en kommunikationsplan.

    • Sociala medier. Så tar du fram en strategi i 5 steg.

    • Annonsera på sociala medier. • Så når du dina mål och syfte med hemsidan.

    • SEO – Sökoptimering. Bli sökbar på dina viktigaste sökord/termer.

    • Google Ads. Annonsera för att snabbt nå dina kunder.

    • Nyhetsbrev. Håll dina lojala kunder löpande informerade.

    • Bilagor.

  • E-bok digital marknadsföring

    Så får du fler kunder med digital marknadsföring

    kr179.00 Lägg till i varukorg

    Digital marknadsföring handlar om att skapa värde för dina kunder. Fundera därför på vad som är viktigt för dina kunder? Och utifrån det hur kan du utveckla en digital affärsmodell som hjälper dina kunder. Idag är kundens köpprocess betydligt längre än någonsin. Därför behöver du för att nå din potentiella kund veta var hon befinner sig.

    E- bok ”Så får du fler kunder med digital marknadsföring” är en praktisk e-bok som hjälper dig som småföretagare att förstå och se möjligheterna med digital marknadsföring för att få fler lönsamma kunder. E-boken finns som pdf på 78 sidor och nu till intropris.

    Innehåll:

    • Därför ska du använda digital marknadsföring i ditt företag.
    • Så tar du fram en strategi för sociala medier steg för steg.
    • Lär dig annonsera på Facebook Ads Manager för att nå dina målgrupper.
    • Så når du dina mål och syften med din hemsida
    • Så kommer du igång med en webshop för att sälja dina produkter.
    • Så ökar du din synlighet på Google med sökoptimering.
    • Så annonserar du på Google Ads för att få nya kunder.