segmentering

Endast ett sökresultat

  • E-bok marknad och kommunikationsplan

    Bok marknadsplan och kommunikationsplan

    kr189.00 Lägg till i varukorg

    Så gör du en marknadsplan & kommunikationsplan steg för steg

    Vår nya e-bok marknadsplan och kommunikationsplan består av 30 sidor med frågor att besvara, strategimodeller och tips att använda för att ta fram ditt företags marknadsplan steg för steg. Strategimallarna passar för dig  som vill få struktur och komma igång med att utveckla ditt företags produkter och marknader samt effektivisera kommunikationen för din målgrupp.

    En marknadsplan ska ge dig svar på:

    Hur ser ditt nuläge ut?
    Hur ser ditt drömläge ut?
    Hur kan du göra för att komma dit?
    Med en marknadsplan får du ett levande dokument att utveckla ditt företag.

    Vad innehåller en marknadsplan?

    En marknadsplan kan omfatta en produkt/tjänst, produktgrupp eller ett marknadssegment.
    Oftast är en marknadsplan ettårig och ingår kanske i en större strategisk 3 års plan.
    En marknadsplan behöver inte vara så omfattande. Det viktigaste är att du kommer igång med processen. Och att planerna inte bara hamnar i bokhyllan utan är något som du använder aktivt i ditt dagliga arbete.

    Våra marknadsmallar hjälper dig:

    • Först av allt ger våra pdf:mallar marknadsplan och kommunikationsplan dig ett stöd för att planera vad som är den bästa kommunikationsinsatsen för just din målgrupp.
    • Som ett resultat ska planen ge dig svar på vad du ska säga, genom vilka kanaler, när i tiden och till vem du ska säga det.
    • Efter det att du svarat på frågorna i detta strategidokument kommer du igång med en process. På så vis får du ett levande dokument för ditt företag att utveckla dina befintliga, nya marknader, kunder och hur du ska kommunicera ut ditt budskap.

    En väl dokumenterad marknadsplan kommer att kunna ge dig svar på.

    Var befinner sig ditt företag idag? Problem och möjligheter? Hur ser ditt erbjudande ut? Är ditt värdeerbjudande rätt? Har du rätt prisnivå? Vart vill du? Vilka är dina mål på kort och lång sikt? På vilket sätt kan du planera och prioritera dina aktiviteter för att nå uppsatta mål? Finns det en handlingsplan? Som ett resultat ger dig svar på:  Vad? Hur? När? Varför? Klart när? Kostnad? Vilken är din marknadsföringsmix dvs. dina unika konkurrensmedel på marknaden och mycket mer.

    Boken marknadsplan och kommunikationsplan består av 30 sidor med frågor att besvara om ditt företag och olika strategimodeller att använda för att ta fram din strategiplan.  E-boken är skriven av Anders Lundstedt som har en lång erfarenhet av marknadsplans arbete som marknadschef i företag som Cloetta, Aller Media och Almedahls.

    Tack för en bra bok! Boken med mallar, modeller och övningar har hjälpt oss att komma igång med vår marknadsplansprocess på ett enkelt sätt. Nu har vi fått struktur och ett levande dokument för att utveckla våra tjänster. Jag rekommenderar varmt fler att beställa boken “Marknadsplan & Kommunikationsplan”.

    Christer Lindstedt
    Senior Consultant
    Parabellum CyberSecurity